-->
Akhirnya Kerajaan Ph Terpaksan Turun Harga Ron95 27 Sen Mulai Tengah Malam Ini
4/ 5 stars - "Akhirnya Kerajaan Ph Terpaksan Turun Harga Ron95 27 Sen Mulai Tengah Malam Ini" Berkuat kuasa tengah malam ini, harga petrol RON95 akan diturunkan sebanyak 27 sen daripada RM2.20 seliter kepada RM1.93 seliter. Harga ru...

Akhirnya Kerajaan Ph Terpaksan Turun Harga Ron95 27 Sen Mulai Tengah Malam Ini




Berkuat kuasa tengah malam ini, harga petrol RON95 akan diturunkan sebanyak 27 sen daripada RM2.20 seliter kepada RM1.93 seliter.

Harga runcit petrol RON97 pula akan diturunkan daripada RM2.50 seliter kepada RM2.23 seliter manakala harga runcit diesel akan diturunkan daripada RM2.18 seliter kepada RM2.04 seliter.

Semua harga itu berkuat kuasa mulai 5 Januari 2019 sehingga 11 Januari 2019, kata Menteri Kewangan, Lim Guan Eng, dalam satu kenyataan hari ini.

“Penetapan harga runcit produk petroleum dilaksanakan secara mingguan mulai 12 tengah malam Sabtu, 5 Januari 2019.

“Seterusnya, harga runcit produk petroleum ini akan diselaraskan semula pada setiap ahad mengikut kaedah apungan terkawal di bawah formula Automatic Pricing Mechanism (APM), sejajar dengan animo penurunan harga minyak di pasaran dunia pada dikala ini,” katanya. Ini ialah sama menyerupai pemerintahan BN dahulu.



Menurut Lim, pengumuman harga runcit materi api itu akan dibentuk pada hari Jumaat setiap minggu, dan berkuat kuasa mulai hari Sabtu sehingga Jumaat. (UMNO dalam kenyataan sebelum ini minta PH jangan tiru buat pada hari Rabu)

Komisen pengusaha stesen

Kata Lim, pelarasan semula harga runcit produk petroleum ini juga mengambil kira pandangan semua pihak yang terlibat, termasuk undangan Petroleum Dealers Association of Malaysia (PDAM) yang memohon semoga kadar margin mereka dipakai untuk menetapkan harga runcit produk petroleum.



“Sehubungan ini, Kerajaan telah bersetuju semoga Margin Pengusaha Stesen Minyak diselaraskan dengan suplemen 2.81 sen kepada 15 sen seliter bagi produk petrol RON95 dan suplemen 3 sen kepada 10 sen seliter bagi produk diesel.

“Ini merupakan kenaikan sebanyak 2.81 sen seliter bagi petrol dan 3 sen seliter bagi diesel, berbanding kadar semasa. Kali terakhir kadar margin ini disemak semula ialah pada tahun 2008,” kata Lim.


MR :  Habis hebatnya PH semua tiru apa BN buat....


Untuk dapatkan isu daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm tidak mengecewakan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

 seliter manakala harga runcit diesel akan diturunkan daripada RM Akhirnya kerajaan PH terpaksan turun harga RON95 27 sen mulai tengah malam ini  seliter manakala harga runcit diesel akan diturunkan daripada RM Akhirnya kerajaan PH terpaksan turun harga RON95 27 sen mulai tengah malam ini  seliter manakala harga runcit diesel akan diturunkan daripada RM Akhirnya kerajaan PH terpaksan turun harga RON95 27 sen mulai tengah malam ini  seliter manakala harga runcit diesel akan diturunkan daripada RM Akhirnya kerajaan PH terpaksan turun harga RON95 27 sen mulai tengah malam ini  seliter manakala harga runcit diesel akan diturunkan daripada RM Akhirnya kerajaan PH terpaksan turun harga RON95 27 sen mulai tengah malam ini  seliter manakala harga runcit diesel akan diturunkan daripada RM Akhirnya kerajaan PH terpaksan turun harga RON95 27 sen mulai tengah malam ini
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa materi di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.