-->
Waytha Moorthy Antara Menteri Minta Ubah Keputusan Bedah Siasat Adib
4/ 5 stars - "Waytha Moorthy Antara Menteri Minta Ubah Keputusan Bedah Siasat Adib" KUALA LUMPUR – Beberapa menteri didakwa telah meminta semoga keputusan bedah siasat allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim diubah. Kata an...

Waytha Moorthy Antara Menteri Minta Ubah Keputusan Bedah Siasat Adib




KUALA LUMPUR – Beberapa menteri didakwa telah meminta semoga keputusan bedah siasat allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim diubah.

Kata anggota Majlis tertinggi UMNO, Lokman Noor Adam antara menteri yang bertindak demikian ialah P. Waytha Moorthy yang mahu maut anggota bomba itu diklasifikasikan sebagai kemalangan.

“Beberapa individu dalam kabinet, antaranya Waythamoorthy, telah meminta supaya laporan ini dipalsukan dan ditukar menjadi Adib meninggal dunia kerana accident ataupun dilanggar kenderaaan.

“Adakah saudara-saudara nak membenarkan perkara ini berlaku di negara kita?” Soalnya kepada kira-kira 100 orang yang hadir pada protes yang diadakan malam tadi bagi membantah kerajaan yang didakwa gagal bertindak terhadap individu yang didakwa membunuh Adib.

Ketika ditanya wartawan kemudian, Lokman memberitahu selain Waythamoorthy, dia dimaklumkan beberapa “menteri India” terlibat dalam komplot menutup kes itu.

“Mereka bimbang dapatan bahawa Adib telah dibunuh tanggapan daripada dipukul akan menjadikan rusuhan kaum.

“Jadi kita nak beritahu rakyat Malaysia, khususnya orang Melayu kita ialah orang yang rasional.

“Kita tak gampang buat rusuhan. Yang jahat ni tiga empat orang ni, jikalau empat orang ni sudah didakwa di mahkamah kerana cubaan membunuh, memadailah empat orang ini dihadapkan ke mahkamah kerana membunuh,” katanya.

Lokman bekata pihak polis sebelum ini menyatakan bahawa Adib telah diserang dan empat individu disiasat kerana cubaan membunuh.

Polis juga katanya telah memohon daripada jabatan peguam negara (AG) semoga kes itu ditukar daripada Seksyen 307 Kanun Keseksaan kerana cubaan membunuh kepada Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

“Ini bergotong-royong yang patut berlaku dan AG sepatutnya membenarkan dan meluluskan permohonan pihak polis,” katanya.

Bagaimanapun dia mendakwa Peguam Negara, Tommy Thomas mengarahkan inkues dilakukan terhadap maut Adib selepas berbincang dengan Menteri Dalam Negeri, Muhyiddin Yassin dan dengan persetujuan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

“Ini bermakna orang yang sudah ditangkap dan sudah didakwa di mahkamah di bawah cubaan membunuh, kini orang ini ada cukup masa untuk melarikan diri ke mana-mana negara yang mengharamkan eksekusi mati,” katanya.

Lokman juga mendesak kerajaan mendedahkan laporan bedah siasat sebenar terdahap allahyarham.

Adib, 24, cedera parah selepas dikatakan diserang dan dipukul perusuh dalam bencana kekecohan di tapak kuil Sri Maha Mariamman, USJ 25, di Subang Jaya pada 27 November lalu. Allahyarham menghembuskan nafas terakhir pada 17 Disember di Institut Jantung Negara (IJN) selepas 21 hari bertarung nyawa.-SuaraTv


MR :  Inquiry untuk Adib ialah untuk menutup pembunuhan tersebut


Untuk dapatkan isu daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm tidak mengecewakan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

 Beberapa menteri didakwa telah meminta semoga keputusan bedah siasat allahyarham Muhammad A Waytha Moorthy Antara Menteri Minta Ubah Keputusan Bedah Siasat Adib  Beberapa menteri didakwa telah meminta semoga keputusan bedah siasat allahyarham Muhammad A Waytha Moorthy Antara Menteri Minta Ubah Keputusan Bedah Siasat Adib  Beberapa menteri didakwa telah meminta semoga keputusan bedah siasat allahyarham Muhammad A Waytha Moorthy Antara Menteri Minta Ubah Keputusan Bedah Siasat Adib  Beberapa menteri didakwa telah meminta semoga keputusan bedah siasat allahyarham Muhammad A Waytha Moorthy Antara Menteri Minta Ubah Keputusan Bedah Siasat Adib  Beberapa menteri didakwa telah meminta semoga keputusan bedah siasat allahyarham Muhammad A Waytha Moorthy Antara Menteri Minta Ubah Keputusan Bedah Siasat Adib  Beberapa menteri didakwa telah meminta semoga keputusan bedah siasat allahyarham Muhammad A Waytha Moorthy Antara Menteri Minta Ubah Keputusan Bedah Siasat Adib
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa materi di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.