-->
Kenyataan Balas Mengenai Dakwaan Malaysia Akan 'Jatuh' Bila Mengikut Model Negara Islam
4/ 5 stars - "Kenyataan Balas Mengenai Dakwaan Malaysia Akan 'Jatuh' Bila Mengikut Model Negara Islam" 1. Kenyataan kumpulan liberal G25 yang diterbitkan oleh akhbar Malay Mail, menyampaikan bahawa Malaysia akan 'jatuh' jikalau mengi...

Kenyataan Balas Mengenai Dakwaan Malaysia Akan 'Jatuh' Bila Mengikut Model Negara Islam




1. Kenyataan kumpulan liberal G25 yang diterbitkan oleh akhbar Malay Mail, menyampaikan bahawa Malaysia akan 'jatuh' jikalau mengikut model Negara Islam yang merujuk kepada Kempen Malaysia Negara Islam yang telah dilancarkan baru-baru ini yaitu satu kenyataan yang bersifat Islamofobik yang melampau.

2. Kenyataan G25 ini sememangnya terperinci menyalahi perlembagaan persekutuan, menyanggahi Yang Di-Pertuan Agong (YDPA) selaku Ketua Agama Islam dan menyalahi sejarah negara.

3. G25 juga terperinci buta dan jahil sejarah Islam di mana sebuah empayar dan tamadun Agung Islam bisa dan telahpun dibina dengan semangat Islam itu sendiri. Malah, saintis dan ilmuan dari tamadun Islam inilah yang telah menjadi asas kepada kemajuan dunia yang kita nikmati pada hari ini.

4. Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pernah mengeluarkan kenyataan pada tahun 2001 dan 2002 dahulu menyampaikan bahawa Malaysia yaitu Negara Islam. Adakah G25 bersetuju dengan kenyataan dia itu? Mesej ini jugalah yang kami ingin angkat untuk kempen pada kali ini.

5. Jumlah sokongan pada petisyen atas talian yang bersetuju bahawa Malaysia yaitu Negara Islam sudah mencapai 50 ribu tanda tangan dalam waktu yang singkat yaitu satu indikator bahawa bunyi G25 eksklusif tidak mewakili umat Islam di Malaysia.

6. Petisyen ini juga akan digerakkan dengan lebih mahir ke seluruh Malaysia secara luar talian (bertulis) dengan target 1 juta sokongan.

7. Semua rakyat Malaysia khususnya umat Islam diseru untuk menyokong kempen ini dan menolak sekeras-kerasnya undangan golongan Islamofobik yang menafikan status Malaysia sebagai Negara Islam dan segala perjuangan ke arahnya.

Wallahu'alam

Tn. Hj. Aminuddin Yahaya
Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA)


MR :  Kerajaan PH kini ini cuba membawa pimikiran yang menyeleweng daripada Islam melalui serangan kepada "Islam" dan Institusi Islam


Untuk dapatkan info daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm tidak mengecewakan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

 yang diterbitkan oleh akhbar Malay Mail Kenyataan Balas Mengenai Dakwaan Malaysia Akan 'Jatuh' Jika Mengikut Model Negara Islam  yang diterbitkan oleh akhbar Malay Mail Kenyataan Balas Mengenai Dakwaan Malaysia Akan 'Jatuh' Jika Mengikut Model Negara Islam  yang diterbitkan oleh akhbar Malay Mail Kenyataan Balas Mengenai Dakwaan Malaysia Akan 'Jatuh' Jika Mengikut Model Negara Islam  yang diterbitkan oleh akhbar Malay Mail Kenyataan Balas Mengenai Dakwaan Malaysia Akan 'Jatuh' Jika Mengikut Model Negara Islam  yang diterbitkan oleh akhbar Malay Mail Kenyataan Balas Mengenai Dakwaan Malaysia Akan 'Jatuh' Jika Mengikut Model Negara Islam  yang diterbitkan oleh akhbar Malay Mail Kenyataan Balas Mengenai Dakwaan Malaysia Akan 'Jatuh' Jika Mengikut Model Negara Islam
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa materi di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.